Realizując obowiązki wynikające z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej: „RODO”, które obowiązuje na terenie Unii Europejskiej od dnia 25 maja 2018 roku, informujemy, że:
Administratorem Państwa danych osobowych jest Alures Sp. z o. o. z siedzibą w Boguchwale, ul. Techniczna 2a, 36-040 Boguchwała, dalej jako: ALURES.
W sprawach ochrony danych osobowych mogą Państwo skontaktować się z ALURES w siedzibie spółki Alures Sp. z o.o. pod adresem: ul. Techniczna 2a, 36-040 Boguchwała, pod numerem telefonu 17 871 13 13 lub adresem email: biuro@alures.pl
Państwa dane osobowe są przetwarzane przez ALURES w celu:
⦁ współpracy z nami oraz obsługi spraw związanych ze współpracą z ALURES, w tym realizacji praw i obowiązków związanych z zawarciem i wykonywaniem umów, a także podjęcia działań przed zawarciem umowy, a podstawę prawną przetwarzania stanowi umowa lub konieczność podjęcia działań przed jej zawarciem - art. 6 ust 1 lit. b RODO, a także prawnie uzasadnione interesy ALURES w postaci konieczności utrzymania kontaktu);
⦁ prowadzenia spraw z zakresu obsługi zatrudnienia, a w szczególności otrzymywania informacji od osób zainteresowanych pracą w ALURES, a podstawę prawną przetwarzania stanowi:
- zgoda - w przypadku przetwarzania danych innych niż dane wskazane w kodeksie pracy (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub przetwarzania danych w przyszłych procesach rekrutacyjnych,
- umowa lub konieczność podjęcia działań przed jej zawarciem - w przypadku zawarcia umowy lub podejmowania działań przed jej zawarciem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- obowiązek wynikający z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z odpowiednimi przepisami prawa, w tym ustawy – kodeks pracy oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy);
⦁ rozpatrywania reklamacji, a podstawę prawną przetwarzania stanowi obowiązek wynikający z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz zawarta umowa (art. 6 ust.1 lit. b RODO);
⦁ wypełnienia obowiązków (głównie prawa podatkowego i przepisów o rachunkowości) ciążących na ALURES w zakresie przechowywania dokumentacji, a podstawę prawną stanowi obowiązek wynikający z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
⦁ zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się na terenie należącym do ALURES lub użytkowanym przez ALURES, a podstawę prawną przetwarzania stanowi prawnie uzasadniony interes występujący po stronie ALURES w postaci konieczności zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
⦁ ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, a podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. f RODO w postaci konieczności zapewnienia możliwości ustalenia, dochodzenia, obrony przed roszczeniami;
⦁ w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody – w celu wskazanym w treści udzielonej zgody, a podstawę prawną przetwarzania stanowi udzielona zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
W określonych sytuacjach dostęp do Państwa danych mogą mieć podmioty współpracujące z ALURES w zakresie działalności ALURES, w szczególności podmioty, którym ALURES powierzyła do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów, np. podmioty zapewniające obsługę informatyczną, podmioty świadczące usługi ochrony osób i mienia, a także kontrahenci ALURES współpracujący z ALURES (m.in. inwestorzy, zamawiający, podwykonawcy), podmioty zapewniające obsługę prawną, firmy windykacyjne, zakłady ubezpieczeniowe, oraz inne podmioty, które są umocowane na podstawie przepisów prawa do uzyskania dostępu do Państwa danych.
ALURES nie przekazuje Państwa danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji założonego celu, w tym przez okres trwania umowy/współpracy oraz po zakończeniu umowy/współpracy przez okres niezbędny do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na ALURES w zakresie przechowywania dokumentacji wynikający z przepisów prawa, a także przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych, nie dłużej niż do czasu wycofania zgody, chyba że zachodzi inna podstawa przetwarzania danych.
W związku z przetwarzaniem przez ALURES danych osobowych przysługuje Państwu prawo do:
W przypadku przetwarzania przez ALURES Państwa danych na podstawie udzielonej zgody mają Państwo prawo do wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W przypadkach uznania, iż przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy RODO przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, jednakże w celu zawarcia i realizacji umowy niezbędne – jest to wymóg umowny. Brak podania danych, niejednokrotnie może utrudnić lub całkowicie uniemożliwić załatwianie sprawy w sposób zgodny z Państwa oczekiwaniami; konsekwencją niepodania danych może być brak możliwości współpracy z ALURES.
Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą profilowane.
Źródłem Państwa danych osobowych są formularze kierowane do ALURES oraz umowy zawarte z ALURES, natomiast w przypadku pozyskiwania danych osobowych w sposób inny niż od osób, których dane dotyczą, źródłem danych są osoby trzecie. Wówczas ALURES ma obowiązek poinformować te osoby o źródle pozyskania ich danych.